عمومی

خط یک متروی تهران، فردا صبح آماده سرویس دهی است.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ حامد عباسی نامی گفت: با همت و تلاش همکاران، عملیات بهسازی جلوتر از زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده در حال انجام است و ان‌شاءالله تا پایان روز تست حرکت قطارها بر روی سوزن‌ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰  سال از عمر این سوزن‌ها گذشته و برای ایمنی هرچه بیشتر مسافران در متروی تهران انجام این تعمیرات اساسی ضروری است گفت: اورهال سایر سوزن‌های مترو هم که نیاز به تعمیر دارند باید هرچه زودتر آغاز شود .

در ادامه ایشان در خصوص اقداماتی که برای بهسازی و ایمن‌سازی سوزن‌های جنوبی ایستگاه شهرری انجام شده است گفت: تا به این لحظه ۱۳ تراورس که نیاز به نوسازی داشتند، تخریب و تراورس‌های نو جایگزین شدند. همچنین پس از تحکیم آنها، ریل‌ها، سوزن و سایر ادوات و تجهیزات مجدد نصب شده است تا ان شاالله صبح روز شنبه سرویس‌دهی خط یک نیز طبق برنامه و بدون مشکل انجام شود. 

عباسی نامی تصریح کرد: در فاز اول این طرح، عملیات اورهال سوزن‌های جنوبی ایستگاه شهرری در حال انجام است و در فاز بعدی دو سوزن شمالی این ایستگاه نیز بهسازی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه تعویض کامل سوزن بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داشت خاطرنشان کرد: باهمت و تلاش همکاران توانستیم این کار را با صرف هزینه کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه دکتر زاکانی شهردار تهران و دکتر شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک همواره بر امنیت مسافران و ارتقا ایمنی در مترو تاکید دارند افزود: امیدواریم باتدبیر معاونت محترم حمل‌ونقل و ترافیک و اراده هیئت‌مدیره محترم جهت تأمین مالی برای اورهال سایر تجهیزات؛ ایمنی و آرامش بیشتری را برای شهروندان و مسافران مترو ایجاد کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: قصد داریم تا با استفاده از توان داخلی و مدیریت هزینه ها، اورهال قطارها و زیرساخت های مترو را با جدیت دنبال کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا در مهرماه و همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش آمار مسافری، بهترین خدمات را به مسافران ارایه کنیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی شهر